torsdag 12 november 2009

Biverkningar?

"Stå inte i vägen för mina drömmar, Johanna", hördes Oscars stämma i leken. Jag har ingen aning om vad de lekte eller var han har hört detta uttryck. Det är då inget vi behöver slänga oss med i den här familjen. Ingen står i vägen för någons drömmar. Johan har till exempel redan lovat erbjuda sina bokföringskunskaper den dagen det är dags att starta mitt eget företag och är mycket uppmuntrande när det handlar om mina drömmar och tankar inför framtiden. Ja, nu är vi inte riktigt där ännu men förhoppningsvis är det inte alltför långt borta.

Gustav har blivit erbjuden dagisplats på något ställe som egentligen redan skulle ha stängts men som fortsätter sin regi ett år till för att Mölnlycke ska kunna hålla platsgarantin. Efter ett år måste han alltså börja på ett annat ställe, kanske med nya barn och nya rutiner. Känns inte alls bra men vad ska man göra?

Idag har min gamla gymnasiekompis varit här med sin lilla dotter. Gustav och ett och ett halvtåriga Beatrice fann varandra efter en, med vuxna mått mätt, ganska hårdhänt hälsningsceremoni; Gustav drog Beatrice i håret och passade på att knacka lite på hennes huvud varpå Beatrice tittade på Gustav och svarade hälsningen med att knacka honom i huvudet med en plastleksak. Efter det lekte de bredvid varandra och stannade ibland upp för att studera varandra en stund innan leken fortsatte igen.

Under dagen har jag känt en tilltagande frusenhet, huvudvärk och är även lite hostig. Jag hoppas och intalar mig att det är en försenad biverkning av vaccinet som jag tog i måndags. Imorgon ska Johan passa på att vaccinera sig när Gustav ska få sin dos. Sedan är det bara Oscar kvar men han ska ta med skolan på måndag.

1 kommentar:

Marie sa...

Härligt med drömmar! Det är inte utan att man blir nyfiken:) Kram